Hírek, események

Mentettük a menthetőt Egerben

Nem várt technikai problémákkal találta szembe magát az országos bajnokság szezonnyitó állomásán a bajnoki címvédő – a Ford Fiesta R5 ugyanis már a harmadik szakaszon megmakacsolta magát.

Hadik András számára az Eger Rallye küzdelmei idő előtt véget értek, vasárnap azonban újult erővel térhetett vissza a mátrai utakra régi-új társa, Kertész Krisztián társaságában.

A tavalyi események kettős érzetét feldolgozva, és az év végén páratlan szoros küzdelmek közepette megszerzett bajnoki cím megvédésének reményében várta az Országos Rali Bajnokság folytatását Hadik András. A miskolci versenyző tizenkét hónappal ezelőtt egy magabiztos győzelemmel ünnepelhetett az egri célban, melynek újbóli átélése természetesen nem lett volna ellenére, ám egy technikai sportban akarva-akaratlanul is közbeszólhatnak műszaki problémák. Mindezek mellett a versenytársakról sem szabad megfeledkezni – nem kevesebb, mint tizenkilenc R5-ös kategóriájú autó kezdte meg a szezont a Heves megyei székhelyen, így Andráséknak fel volt adva a lecke.

A 2019-es Credobus Eger Rallye pénteki nyitónapján a délelőtti és a kora délutáni órákban a hivatalos adminisztratív és technikai procedúrák lebonyolítása volt menetrenden, ezt követően pedig az egri Dobó téren felállított rajtceremóniát letudva érkezhettek a párosok az egerszalóki rajtba egy négy kilométeres szuperspeciál teljesítése érdekében. Hadik András a már jól ismert Ford Fiesta R5-ösével toporoghatott a rajtvonalnál, melyben régi-új társa, Kertész Krisztián foglalhatott helyet. Az összeszokásra nem is kellett időt fordítania a duónak, hiszen ott folytathatták a fiúk a közös munkát, ahol abbahagyták. A bemelegítés egy hatodik időt eredményezett abszolútban, ám e rövid távon begyűjtött három másodperces hátrány még nem adott okot az aggodalomra, így a Hadik Rallye Team párosa optimistán várta az első teljes szombati versenynapot.

Szombaton reggel Egerbakta jelentette az első rajtot, melynek teljesítését követően egy pozíciót azonnal javítottak is a fiúk az összetettben. A második szuhai szakaszhoz további remények fűződtek, ám pár kilométer megtétele után a Hadik – Kertész kettős technikai problémák miatt a pálya szélére kényszerült. A Ford Fiesta R5 nem akarta az igazat, így a gyorsaságin az utolsó versenyautó elhaladását követően a páros szépen-lassan visszagurult a kék ovállal a rajthoz, majd azonnal a szervizpark felé vették az irányt az okok feltárása érdekében. A szerelőcsapat a gázpedál szenzorhoz kötötte a probléma forrását, és átmenetileg sikerült is orvosolniuk a Fiestát szombaton délután. Vasárnap újból a pályákon üdvözölhettük Andrásékat, hiszen a pontok reményében még azért megpróbálták menteni a menthetőt – ugyan egy kormányszervó probléma még azért rátett a hétvégi küzdelmekre egy lapáttal, de végül a Hadik – Kertész kettős hat pontot begyűjtve sikeresen átgurult a 2019-es Credobus Eger Rallye célvonalán.

Hadik András: „Kíváncsian vártam az idei szezont, hiszen a tavalyi kilométereknek köszönhetően, főleg az év végéhez közeledve, páratlanul izgalmas pillanatokat élhettünk át. Az országos bajnokság kezdete előtt egy héttel Lyukóbánya és Parasznya között autóztunk egy keveset, ahol a licenszes versenyzők kategóriájában hangolódhattunk rá az évad első igazi megmérettetésére. Az érzés már akkor nagyon jó volt, úgy gondoltam, az autó is tökéletesen készen áll a rajtra.

Az egri futam első napján egy szuperspeciál keretében kezdtük meg a kilométereket, mely részen egy hatodik időt sikerült hozni. Hátrányunk csupán három másodperc volt, így abszolút nem aggódtunk a lemaradás miatt, úgy terveztük, hogy szombaton lendületesebben teljesítjük majd a mátrai szakaszokat. A nyitórészen, Egerbaktán nagyjából hoztuk is a tervet, hiszen egy pozíciót összetettben javítottunk, és a következő gyorsaságin szerettünk volna tovább faragni hátrányunkból. Sajnos az elképzelésünket keresztbe húzta egy műszaki probléma – gázpedál szenzorra gyanakodtunk rögtön, ugyanis nem tudtunk gyorsulni, csak alapjáraton ment a Fiesta. Nem volt mit tennünk, kiálltunk a pálya szélére. Ahogy befejeződött a gyorsasági, visszagurultunk a rajthoz, mely után a szervizparkban nézte át a szerelőcsapat a lehetséges problémaforrásokat. Átmenetileg sikerült helyrerázni az autót, és szerencsére vasárnap már nem is okozott gondot a gázadás. A napokban átnézzük tüzetesebben a Fiestát, és remélem, hogy a számomra hazainak számító miskolci futamon már a legjobb formámban tudom teljesíteni a gyorsasági szakaszokat április utolsó hétvégéjén.

 

 

PARTNEREINK

PARTNEREINK

 

JUX Social Stream

Back to Top
Mint minden weboldal, a hadikrallye.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket.
Értem