Ózdi tervek teljesítve

Egy kiegyensúlyozott és egyenletes hétvége eredményeképpen Hadik András a második helyért járó pontokat gyűjthette be az ózdi futam keretében. A miskolci versenyző számára a szakaszok bizonyos tekintetben a kitartásról szóltak, ugyanis a nem titkolt cél egy erős és problémamentes hétvége volt Deák Attila és a Ford Fiesta R5 társaságában.

Egy több hetes nyári szünetből felébredve augusztus teljes utolsó hétvégéjén újból a versenybenzinek illatára kaphattuk fel a fejünket, hiszen az Országos Rallye Bajnokság immáron ötödik futama került megrendezésre a 2019-es Steelvent Ózd Rally keretében. Az eseményt kettős érzésekkel várta az a Hadik András, aki az idei év során keményen megküzdött a körülményekkel mind aszfalton, mind pedig murvás terepen. Tovább nehezítette a helyzetet, hogy tizenkét hónappal ezelőtt az ózdi megmérettetés szinte egy azonnali kieséssel kezdődött, melynek következtében idő előtt a pálya szélére kényszerült a Ford Fiesta R5-össel. Az idei felvonás elsődleges célja így nem is lehetett más, mint a bizonyítás önmaga számára, hogy egy biztos és versenyképes célba érkezéssel felül tud kerekedni az ózdi sérelmeken.

A futam kezdése részben hasonlít a már áprilisban letudott miskolci esemény első momentumára, hiszen Borsod megyei városokhoz híven ez alkalommal sem kezdődhetett másképpen a versenyhétvégére való hangolódás – az Ózdi Stadion salakos körpályáján pénteken este tehették meg a pár hetes szünetet követően az első éles métereket a bajnokság főszereplői. Hadik András számára ez tényleg csak egy kis bemelegítés volt, és inkább a nézők számára szeretett volna kedvezni – mindezek ellenére az időeredmény nem is lett annyira rossz, hiszen az abszolút értékelés ötödik pozícióját csípte el a másfél kilométeres részen a Ford Fiesta R5-össel.

A szombati versenynap reggelén végre felszabadult az adrenalin és Hadik András azzal a Deák Attilával a jobbján vághatott neki az Ózd környéki szakaszoknak, akivel utoljára a tavalyi szezonzáró nyíregyházi rendezvényen alkottak emlékezeteset. A napindító királdi rész rádiózási problémák miatt etapként került teljesítésre, így az első igazi versenykilométereket a Hangony-Domaháza közötti táv jelentette. Az időeredmény egy harmadik helyet hozott, mely során mindösszesen 2,1 másodpercet veszített a miskolci páros, így a dobogós eredmény iránti motiváció tovább erősödött. A nap folyamán nem kevesebb, mint kilenc szakasz teljesítését követően szusszanhatott egyet Hadik, mely során a mumusnak számító királdi gyorson két alkalommal is a második időt gyűjtötte be. Szombaton este az abszolút második pozíciót érdemelte ki a miskolci duó, és mivel hátrányuk tizennégy másodperc volt, így a vasárnapot a csapat izgalmakkal telve és egyben kíváncsian várta.

Az esemény zárónapja Salgótarján központtal került megrendezésre, ahol a már legendásnak számító, régi idők nagy ralis szakasza, Mátrakeresztes-Mátraszentimre is bekerült az idei menetrendbe. A kék ovállal versenyző kettős számára a nógrádi pályák eredményesebbek voltak, melyre tökéletes bizonyíték a két szakaszelsőség - Cered-Zagyvaróna első körében, míg második nekifutásra Mátraszentimrén nem találtak legyőzőre. Végeredményként a 2019-es Steelvent Ózd Rally második helyét ünnepelhette meg a csapat, melynek eredményeképpen bizakodva és motiváltan várják az október második hetében megrendezésre kerülő Mecsek Rallye-t, mely a bajnokság utolsó előtti állomását jelenti.

Hadik András: „Pörgős napok keretében készülődtünk az országos bajnokság folytatására, melynek helyszíne félig-meddig hazai pályának számít nekünk. Állandó navigátorom, Kertész Krisztián számára az orvosok ezúttal azt javasolták, hogy inkább a pihenésre koncentráljon, így a rajt előtt nem sokkal állapodtunk meg Deák Attilával, hogy a tavalyi nyíregyházi futamot követően újból eljött az idő, hogy segítségemre legyen.”

„Szombaton Ózd környékén tehettük próbára magunkat, mely részeken úgy éreztem, hogy jól megy az autó, de valami mégsem volt tökéletes benne. Az esti szervízben kielemeztük a Fordot, és szerencsére tisztázódott számunkra, hogy az autóval nincsenek komolyabb gondok, csupán pár beállításon szükséges módosítanunk a még jobb teljesítmény érdekében. Ez vasárnap sikerült is, melyet a szakaszgyőzelmeink igazolnak. A Mátraszentimre gyorsaságinak külön örülök, hogy jól sikerült, hiszen ez egy olyan rész, mely a régi szép ralis idők emlékeit őrzi. Összességében nézve elégedettek vagyunk a második pozícióval, hiszen elsődleges célunk mindenképpen az volt, hogy egy versenyképes hétvégét hagyjunk magunk mögött az Ózd Rally keretében.”

Kattintson ide a hírlevél PDF változatához

Back to Top
Mint minden weboldal, a hadikrallye.hu is használ cookie-kat, hogy kellemesebb felhasználói élményben legyen részed, amikor az oldalunkon jársz. Az “Értem” gomb lenyomásával hozzájárulásodat adod, hogy elfogadod őket.