Hadik győzelmével kezdődött…

Hadik az egyik kanyarban – nem talált legyőzőre

Egerben indult a hét­végén az idei rali­bajnokság.

Korán és sötétbe nyúlt versenynapokkal kezdődött el az idei magyar ralibajnokság. Az Eger környéki pályák komoly kihívás elé állították a rendezőket és a párosokat, elsősorban a hatalmas mezőny miatt. Ha valamennyi bajnoki osztályt nézzük, akkor 240 egység vágott neki a hétvégének. A legnagyobb figyelem természetesen az ORB küzdelmeit kísérte, ahol nem kevesebb mint 15 darab R5-ös autó sorakozott a rajtvonal mögött.

Versenyképessé váljon

A pénteki – hatórás – rajtceremónia után, szombaton és vasárnap összesen húsz gyorsasági szakaszt bonyolítottak le. Sokak szerint akár hat-nyolc versenyző is esélyesnek számított a szezonnyitón, de a stopperóra azt mutatta, hogy a futamgyőzelemre reálisan négyen esélyesek. A tavalyi abszolút ezüstérmes, miskolci Hadik András mellett a fiatal Vincze Ferenc, valamint a rutinos Turán Frigyes, és a másik korábbi bajnok, Kazár Miklós. Az ugyancsak miskolci versenyző Fordról Skodára váltott, csapatot és navigátort cserélt, azért dolgozik, hogy az elmúlt évek gyengébb teljesítménye után ismét versenyképessé váljon. Az egri események azt bizonyították, hogy egyre jobban összebarátkozott az új technikával, folyamatosan szorongatta, sőt egyszer-egyszer le is győzte legnagyobb riválisait.

A Credobus Eger Rallye első napját Hadik András nyerte meg, de egyáltalán nem dőlhetett hátra. Szűk négy másodperccel ugyanis ott volt mögötte Turán. Kazár és Vincze bő húsz másodperces lemaradással következett a 3–4. helyen.

Jól ment a sötétben

– Az első gyorsokon elkövettem néhány hibát, de szerencsére ezeket sikerült korrigálni – fogalmazott a féltávnál vezető Hadik András. – Az utolsó körben kimondottan élveztem a versenyzést, a sötétben remek időket autóztunk, ezzel sikerült az élre állni. Sok van még hátra, úgyhogy az utolsó méterig koncentrálnunk kell.

Hadik dolgát vasárnap valamelyest megkönnyítette, hogy Turán Frigyes korai rajt miatt tíz másodperc büntetést kapott. A miskolci menő ezzel némi levegőhöz jutott, a 2–4. helyért azonban óriási csata zajlott. Kazár borsodnádasdi szakaszgyőzelemmel tette le ismét a névjegyét, és a legutóbbi egri győztes Vincze Ferenc is fokozatosan gyorsult.

– Végre ismét élvezzük a versenyzést. Jó a kocsi, az élmezőnyben autózunk, nagyszerűen érezzük magunkat – tette hozzá a vasárnapi szervizben Kazár Miklós, aki három szakasszal a vége előtt a dobogó harmadik fokán állt. Úgy néz ki, hogy ezt a váltást már hamarabb meg kellett volna lépni. Természetesen össze kell még csiszolódnunk, de az időeredményeink folyamatosan javulnak, tehát jó úton járunk.

A Credobus Eger Rallye végeredménye

  1. Hadik András, Bacigál Igor (Ford Fiesta R5) 1:12:04,2
  2. Turán Frigyes, Bagaméri László (Ford Fiesta R5) +23,5
  3. Kazár Miklós, Tóth Zsolt (Skoda Fabia R5) +27,5
  4. Vincze Ferenc, Bazsó Attila (Skoda Fabia R5) +38,8
  5. Velenczei Ádám, Szedő Csaba (Hyundai i20 R5) +1:10,4
  6. Balogh János, Szőke Tamás (Skoda Fabia R5) +1:14,8

 

Írta: ME

forrás: www.boon.hu

Back to Top