December első hétvégéjén az utolsó nagy hajrával küzdhetett meg Hadik András. A 24. Taxi4 Mikulás Rallye az idei évad utolsó megmérettetését jelentette, ahol a veszprémi murvás kilométerek gond nélküli teljesítése mellett a 2020-as bajnoki cím volt a tét.
Egy különös, járványhelyzettel nehezített szezonnal a háta mögött az Országos Rali Bajnokság december első hétvégéjével elérkezhetett a 2020-as évad utolsó futamához. A Mikulás Rallye már önmagában sokat jelent mindazoknak, akik részesei a ralis világnak, hiszen egy olyan ikonikus verseny, ahol az év végével, már a bajnokság lezárását követően gyűlnek össze a meghívott versenyzőpárosok, hogy tiszteletteljes módon búcsúzzanak az adott évad versenykilométereitől és a rajongóktól a veszprémi murvás kilométerek teljesítésével.
Az idei szezon szinte minden egyes versenyhétvégéje hozott szokatlan fordulatokat, és a zárókilométerek is teljes mértékben újat tartogattak mindazon versenyzőpárosok számára, akik végigküzdötték a 2020-as bajnoki kilométereket. Hadik András gondolatai már az év elején is a bajnoki cím körül forogtak, ám az első lépéseket csupán július közepén tehette meg, hiszen ekkor kapott a sorozat zöld utat a kilométerek lebonyolítására. A rajtot követően az eredmények egészen biztatóan kezdtek alakulni, és a nagy lökést a nyíregyházi futam győzelme adta meg, mellyel igen komoly esélyekkel pályázott a miskolci versenyző immáron harmadik bajnoki címére.
A decemberi szezonzáró megmérettetés egy versenynapot foglalt magába, ahol így hét gyorsasági szakaszon kellett beleadnia mindent a Hadik András – Kertész Krisztián kettősnek a biztos eredményért. A Ford Fiesta R5 MKII-essel picit óvatosabbra vették a kezdést, ugyanis a hatodik pozíciót lőtték be maguknak elsőre, ezt követően azonban kilométerről kilométerre próbáltak fejlődni egyre határozottabb időeredményekkel. A nap folyamán egy, mint később kiderült, ok nélküli aggodalom emelte meg András pulzusát, ugyanis a kislőtéri első körben úgy érezte, mintha defektet szenvedtek volna el a kék ovállal. A célvonalat átlépve azonban szembesültek vele, hogy a Pirelli abroncsai ezúttal sem okoztak csalódást, és a defekt végül messzire elkerülte őket. A lendület ezt követően még magasabb fokozatra váltott, hiszen a negyedik, várpalotai gyorsaságin a második időt csípték el az Európa Bajnokság sorozatában is sikeresen mozgolódó tehetség, Erik Cais mögött. A zárószakasz, azaz a hetedik gyorsasági rajtjában Andrásék a dobogó legalsó fokára voltak esélyesek az abszolút értékelésben. A nagy hajrában a biztonságot szem előtt tartva az ötödik pozícióért járó plusz egy pontot ügyesen megszerezték, míg az egy versenynap alatt nyújtott teljesítménnyel végeredményben a negyedikként fejezhették be a Mikulás Rallye jelentette küzdelmeket. Az óvatosság ezúttal páratlanul izgalmas és felejthetetlen élményt adott a csapatnak, hiszen a hétvégén mutatott konzisztens teljesítmény eredményeképpen Hadik András 2009 és 2018 után 2020-ban immáron harmadik alkalommal hódíthatta el a bajnoki címet.
Hadik András: „A Mikulás Rallye mindig is fontos szerepet töltött be a ralisok életében, hiszen ez egy olyan futam volt, ahol levezetésként ülhettünk a volán mögé, és autózhattunk a saját, illetve a nézők kedvére. Az idei évben azonban több újdonsággal találkoztunk, és ez a szezonzáró alkalmával sem volt másképpen – 2020-ban ugyanis pontosan a Mikulás Rallye jelentette veszprémi kilométerek dönthették el az év végi helyezéseket.”
„Murván mindig óvatosabban kezdek, és ahogy gyűlnek a kilométerek, úgy kezdek egyre jobban belelendülni a versenyzés élményébe. Pontosan ezt mutatja meg a kezdő szakasz eredménye is, ahol a hatodik időt értem el, és innen kezdtem kapaszkodni a dobogóra. Voltak bizonytalanságaim néhol – például a nap első felében volt egy pont, amikor úgy éreztem, hogy defektet kaptunk. Akkor ott minden lepergett szinte előttem, de végül sikeresen megláttam a célvonalat. Amint tudtuk, szemügyre vettük az abroncsokat, és nagyon jó érzés volt, hogy a Pirelli ezúttal sem hagyott cserben, egy szúrás sem látszódott a gumin. Itt az önbizalom kezdett helyreállni, ezt bizonyítja a soron következő gyorsaságin autózott második idő is.”
„A nap végén, a powerstage szakaszán megpróbáltam a biztosra menni. Megvolt az elgondolás, mi az a minimum, amit hoznunk kell – ezt közel tökéletesen sikerült megvalósítani – gond nélkül gurulhattunk át a célvonalon. A futamon a negyedik pozícióval gazdagodtunk, ám az egész éves kitartásunknak köszönhetően végül a 2020-as bajnoki címet is átvehettük. Nagyon örülök ennek az eredménynek, hiszen voltak nehéz pillanataink a szezonban, de ez az év végi első hely mindenért kárpótol. Ezúton szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak és a rajongóknak is, hogy ebben a nehéz helyzetben kitartottak mellettem, mellettünk.”
forrás:hadikrallye.hu