Értékes bajnoki pontokat begyűjtve Hadik András továbbra is vezeti az országos bajnokságot a sorozat harmadik, salgói állomását követően. A június első hétvégéjére tervezett kilométerek egyedi kihívásokat jelentettek, az eredmény azonban minden nehézségért kárpótolja a DVTK SE versenyzőjét.
Az északi régióban maradva a magyar bajnokság harmadik futamára kerülhetett sor június első hétvégéjén. A boldogkői, illetve a sorozat második állomásának számító ózdi-egri küzdelmek után Salgótarján került a középpontba, mely esemény keretében a kijelölt gyorsasági szakaszokon Hadik András és Kertész Krisztián mindent meg szeretett volna tenni annak érdekében, hogy tovább gyarapítsák a bajnoki pontok számát, bízva abban, hogy sikerül egy erős eredménnyel fenntartani esélyeiket a 2021-es bajnoki cím iránt. A DVTK SE párosának akarata és kitartása töretlen volt, és a már megszerzett erős eredmények határozottan motiválták a fiúkat abban, hogy egy még intenzívebb harc részesei lehessenek egy olyan bajnokságban, ahol minden egyes méter és minden egyes bajnoki pont kulcsfontosságú lehet az év végi értékelés során.
A 2021-es Salgó Rally egy rövid pénteki versenynap keretében várta első ízben a mezőnyt a ráhangolódásra. A kicsivel több, mint három és fél kilométeres Bátonyterenye – Szuha szakaszon kora este hat óra magasságában rajtoltak el Andrásék, mely kanyarokban nyújtott teljesítmény azonnal az élmezőnybe sorolta be őket. A szombat reggelt mindösszesen öt tizedmásodperces lemaradással várták, mely nap határozottan teljes koncentrációt igényelt, hiszen tíz gyorsasági döntötte el, ki lesz az idei salgói esemény legjobbja a több mint száz versenykilométer megtétele után.
A nyolc órai kezdés nem okozott gondot a Hadik – Kertész duónak, hiszen a legelső tíz kilométeres mátrakeresztesi részen azonnal dobogós idővel haladtak tovább tervük megvalósítása felé. A lendületes rajtot további két második szakaszidő követett, ami ugyan nem rossz teljesítmény, de András érezte, hogy akár még nagyobb nyomást is gyakorolhatna a legelőkelőbb pozícióra. A délelőtti szervizbe visszatérve apróbb változtatásokat hajtott végre a csapat a Ford Fiesta R5 MKII-esen. A második körben Mátraalmáson egy szakaszgyőzelmet elcsíptek a fiúk, azonban a nyolcadik, ceredi pályán egy lassító érintése miatt tíz másodperc büntetés hozzáíródott az abszolút időeredményhez. Egy parázs küzdelmeket jelentő hétvége során, ahol szinte minden tized számít, meghatározza a folytatást ez a plusz hátrány, mindezek ellenére András nem adta fel, tovább mozgolódott az élmezőnyben. A délután folyamán érkezett a második szakaszgyőzelem, mely ugyan nem sorolta előre az abszolút értékelésben a fiúkat, de a dobogó középső fokának a megerősítéséhez mindenképpen jól jöttek a Mátraalmáson megszerzett pár tizedes előnyt jelentő másodpercek. Az utolsó gyorsasági, azaz a powerstage második pozíciójáért járó plusz pontok is Andrásék zsebében landoltak, mely teljesítmény egy magabiztos gumiválasztás és kitartás eredményeképpen nemcsak a salgói abszolút értékelés második helyezését jelentette, hanem a bajnoki cím iránt fenntartott igény esélyeit is, hiszen a Hadik András – Kertész Krisztián kettős a Országos Rali Bajnokság éléről várhatja a június végén megrendezésre kerülő Mecsek Rally rajtját.
Hadik András: „A Salgó Rally az idei szezon harmadik futamát jelentette, és számunkra esélyt arra, hogy tovább erősítsük pozíciónkat a bajnoki címért vívott harcban. Kíváncsian vártam a hétvégét, hiszen az északi régió pályái közel állnak hozzám, ahol minden egyes alkalommal szeretnék eredményesen teljesíteni. Pénteken egy pár kilométer erejéig ülhettünk autóba, ami ugyan fontos volt számunkra, de az igazi kihívást a szombat jelentette, hiszen egy versenynap állt rendelkezésünkre, hogy megküzdjünk a dobogós eredményért.”
„Szombaton reggel lendületes kezdéssel sikerült ott folytatni, ahol abbahagytuk. Két szakaszgyőzelem mellett több második időeredmény segített minket ahhoz, hogy küzdelemben legyünk a dobogó legfelső fokáért, azonban egy lassítót sajnos érintőre vettem, ami tíz másodperces büntetést hozott, így egy picit távolabb kerültünk a tervünktől. Ezt követően sem törődtem bele, amit lehetett, kihoztam az autóból és magamból, hiszen minden egyes pont jól jön a bajnokság szempontjából. A powerstage külön fejtörést okozott gumiválasztás tekintetében, de inkább a biztonság mellett döntöttem, és a Pirelli esőhöz is jól alkalmazkodó abroncsát kapta meg a Fiesta. Örömmel tölt el a második hely, hiszen izgalmas küzdelmek közepette állhattunk fel a dobogó középső fokára, melynek köszönhetően továbbra is vezetjük a bajnokságot, és pozitív gondolatokkal készülünk a június végi, pécsi eseményekre.”
forrás:hadikrallye.hu