Idő előtti befejezéssel ért véget Hadik András idei ötödik bajnoki futama. A miskolci versenyző számára a veszprémi/fehérvári szakaszok időeredményei kedvezően alakultak az utolsó kilométerig, ám egy pillanat leforgása alatt a pálya szélén pihent meg a Ford. Az autón lesz mit helyrehozni, de a bajnokság vezetése komoly motivációt ad a következő hetek munkáihoz.

Különleges és egyben kihívásokkal teli hétvége várt július közepével a Hadik András – Kertész Krisztián párosra. Az országos bajnokság egyetlen olyan megmérettetésére került sor a 2021. július 16-18. közötti Székesfehérvár – Veszprém Rallye keretében, mely murvás gyorsasági szakaszokon adta meg a küzdelem lehetőségét az idővel és az egyre értékesebbnek számító bajnoki pontokért. A futamok aszfaltos mivoltjai az autó tekintetében ugyan igényelnek bizonyos szintű módosításokat versenyhétvégéről hétvégére, a murva azonban még igényesebb és precízebb odafigyelést követelt meg a beállítások jelentős részében. A miskolci páros több sikeres aszfaltos szereplést maga mögött tudva a bajnokság éléről várta a dunántúli folytatást, ahol az elmúlt évek alatt teljesített lőtéri kilométerek az ismerős terep ellenére minden egyes méteren tartogathatott izgalmat az autó és a körülmények minél ügyesebb kezelésében.

A szombati versenynappal négy gyorsasági szakasz és egy szuperspeciál várta Andrásékat. A kezdést a legelső tizennégy kilométeren, a Nagylőtéren az abszolút értékelésben egy negyedik időre sikerült belőni, majd az óvatos rajtot követően szépen lassan növelte a Ford Fiesta sebességét a DVTK SE versenyzője. Kategóriájában harmadik, illetve második teljesítményt is sikerült elcsípni – ezt a lendületet nem törte meg az esti városi szuperspeciál, mely Székesfehérvár belvárosában került kijelölésre a nézők legnagyobb örömére, ugyanis az értékelést nem befolyásolta a másfél kilométeres aszfaltos látványautózás. A fiúk a szombatot tehát egy folyamatosan javuló tempónak köszönhetően az abszolút értékelés harmadik helyén zárták, mely pozíció az önmaga tökéletessége mellett még bőven tartogatott magában lehetőséget a feljebb jutásra. Ebben bízva várta a vasárnapi folytatást a Hadik – Kertész páros, mely zárónapra hat szakasz került kijelölésre közel száz versenykilométerrel.

Vasárnap felfrissülve és komoly tervekkel vágtak neki Andrásék a reggeli kislődi gyorsaságin a futam záró versenynapjának. A menetelést ott folytatták a fiúk, ahol előző este abbahagyták – abszolút harmadik idővel tovább erősítették esélyeiket a dobogóra, mindazok ellenére, hogy picit csúszkáltak a kanyarokban. A Pirelli abroncsai ezúttal is határozottan megküzdöttek a körülményekkel a srácok legnagyobb elégedettségére. Még egy löketet adva az időeredménynek, a soron következő hegyesdi több, mint tizenötös távon már szakaszgyőztesként gurultak át a célvonalon a Fiesta R5 MKII-essel. A délutáni körben ugyan nehezebb dolga volt Andráséknak, ám kitartóan helyt álltak a nem mindennapi körülmények ellenére egészen az utolsó gyorsasági szakasz utolsó kilométeréig. Már szinte érezték a fiúk a dobogó jelentette felüdülést, amikor egy pillanat alatt 180 fokos fordulatot vettek a szépen elgondolt tervek. Egy versenyhétvégét teljes egészében lezáró célvonal előtt egy nüansznyi hiba okozott galibát – a Ford lecsúszott az útról, mely önmagában talán nem is lett volna végzetes probléma, de egy nagyobb bokorba megakadva, és a futóművet szó szerint kitépve az autóból egy külső szemmel csúnya esést élt át a Hadik-Kertész páros. A bukás után mindenki legnagyobb örömére a fiúk szerencsésen, gond nélkül szálltak ki az autóból, amely külsőre egyáltalán nem mutatott szép látványt. A veszprémi verseny sikertelen zárása ellenére is vezeti a bajnokságot a DVTK SE versenyzője, így a nyári, hosszabb szünet keretében, pihenés helyett az autó helyrepofozására helyeződik a hangsúly, ugyanis legközelebb augusztus végén a vértesi kanyarokban küzdhet meg ismét a mezőny egymással, az idővel és a körülményekkel.

Hadik András: „Július közepén új kihívásokkal nézhettünk szembe, hiszen az idei bajnokságban az egyetlen, teljes egészében murvás versenyre kerülhetett sor Veszprém és Székesfehérvár térségében. Az autót alapvetően úgy gondolom, jól beállítottuk kavicsos terepre, csak nekem kellett picit belerázódni és felvenni a pályák ritmusát.”

„Szombaton érezhetően óvatosan kezdtem, de ahogy teltek a kilométerek, egyre jobban éreztem magam az autóban, melyet az időeredmények is megmutattak. Egy szakaszgyőzelmet is sikerült elérni, ami tovább erősítette esélyeinket a dobogóra. Jókat csatáztunk a mezőny elején a fiúkkal, ám a tizedik, kislőtéri részen sajnos tényleg egy másodperc leforgása alatt búcsút vettünk a küzdelmektől. Az utolsó métereken lecsúszott az autó az útról, elkaptunk egy bokrot, melynek következtében a futómű kiszakadt, mi pedig az esés után a gyorsasági szélén szembesültünk azzal, hogy itt és most vége lett a hétvégénknek. Szerencsésen, sérülés nélkül szálltunk ki a Fordból, de az autó látványa elszomorító volt. A nyári szünet helyett keményen fogunk azon dolgozni, hogy versenyképes legyen a Fiesta augusztus végére, és bízunk abban, hogy képesek leszünk tovább erősíteni esélyeinket a bajnoki címre.”

forrás:hadikrallye.hu